Środa, 24 sierpnia 2016 Kategoria Cyklotramp, Dalmacja

Dalmacja 6

24.08. Dzień 6

Podążamy dalej wzdłuż Dalmatyńskiego Wybrzeża. Teren ten cechują malownicze wzgórza, pokryte winnicami oraz „złoty kwiat riwiery” – miasto Primošten. Miasto Primošten, które w 2007 roku zdobyło nagrodę Złoty kwiat Europy, za najlepiej urządzoną miejscowość.

Licznych odwiedzających przyciąga także jedna z najładniejszych chorwackich plaż, znajdująca się przy promenadzie i gęstym sosnowym lesie na półwyspie Raduče. Riwiera jest poprzecinana przepiękną kamienną siecią winnic, której zdjęcie ozdabia ścianę budynku ONZ w Nowym Jorku. Winnice na primošteńskich wzgórzach otaczają także najładniejszą marinę w Chorwacji – Marinę Kremik, bezpieczną zatokę żeglarskiego raju. Zaglądamy też do kilku mniej turystycznych zatoczek z pięknymi plażami. Cały dzień towarzyszą nam piękne widoki na Adriatyk.

Dziś docieramy też do Trogiru. Miasto Trogir przed 3000 lat założyli starożytni Grecy. Jest ono jednym z najlepiej zachowanych romańsko-gotyckich miast Środkowej Europy, dlatego też wpisane zostało na listę światowego dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego UNESCO. Trogir często nazywany jest miastem-muzeum.

Trasa: Zablace (Szybenik) - Brodarica - Żaboric - Grebastica - Bilo -Dolac - Primosten - Podorljak Svinca - Marina - Poljica - Seget - Trogir (stare miasto pieszo) - Balan