Wtorek, 23 sierpnia 2016 Kategoria Cyklotramp, Dalmacja

Dalmacja 5

23.08. Dzień 5
Opuszczamy wyspę i powracamy na wybrzeże Dalmacji. Podążamy w kierunku Szybenika.
Riwierę i miasto Szybenik od XVI w. symbolizuje Katedra św. Jakuba, jedyna europejska katedra, wybudowana wyłącznie z kamieni. Ten budowlany fenomen pod ochroną UNESCO rozsławił Szybenik także z powodu 74 unikalnych kamiennych głów, które otaczają jego kamienną fasadę.

Po ekspresowym zwiedzaniu Szybenika rozbijamy namioty na kempingu. Znowu zmagamy się z silnym wiatrem. Namioty fruwają, ale w końcu udaje się je przytwierdzić do podłoża.
W oddali widać samoloty gaszące pożary okolicznych lasów.
Dziś odwiedzamy jeszcze Park Narodowy Krka. To najmłodszy park narodowy Chorwacji, obejmujący większą część długości rzeki Krka wraz z siedmioma znajdującymi się wzdłuż jej biegu wodospadami, jest jednym z większych fenomenów przyrodniczych i jednym z najczęściej fotografowanych miejsc w tym kraju.

Płyniemy statkiem ze Skradin do wodospadów Krka

W drodze powrotnej z Krk tuż przed samym campingiem pożar lasu uniemożliwia nam przejazd wybraną trasą. Na szczęście udaje się przejechać od drugiej strony.

Trasa: Tisno wyspa Murter - most - Tisno - Sovlje - Tribunj - Vodice - Zaton - Szybenik (stare miasto pieszo) - Zablace - autobusem do Skradin - statkiem do nacionalni park Krka - wodospady - statkiem do Skradin - Zablace (Szybenik)