Czwartek, 25 sierpnia 2016 Kategoria Cyklotramp, Dalmacja

Dalmacja 7

25.08. Dzień 7
Najpierw autobusem (a miało być statkiem) jedziemy do Splitu.
Miasto Split jest najbardziej znane z Pałacu Dioklecjana, jednej z najlepiej zachowanych rzymskich budowli na świecie, znajdującej się pod ochroną UNESCO. W jego labiryncie poczujecie się jak w stolicy Rzymskiego Cesarstwa. Jednym z symboli Splitu jest także dzwonnica św. Duje, w przed Złotymi Wrotami pałacu „czuwa” rzeźba Grgura z Ninu. Potrzyjcie jego palec u nogi i pomyślcie życzenie – legenda mówi, że zostanie ono spełnione.

Dalej autobusem jedziemy do Omis.
Następnie już rowerami przemierzamy słynną Rivierę Makarską. Jest ona turystycznym hitem Chorwacji. Znane w świecie i wciąż nagradzane kilometrowe plaże, należące do najładniejszych nad Adriatykiem, spokojne miejscowości na wybrzeżu pomiędzy morzem i wspaniałymi górami Biokovo, pokażą nam drogę do idealnego wypoczynku rowerowego. Połączenie pięknych i widokowych dróg, dóbr kultury, bogactw naturalnych i plaż to idealna kombinacja, składająca się na idealny rowerowy dzień.

Trasa: Balan (Trogir) autobusem do Split (stare miasto pieszo), autobusem do Omis - rowerem: Omis - Nemira - Celina - Lokva Rogoznica - Marusici - Pisak - Brela - Baska Voda - Makarska