Lipiec, 2012

Piątek, 27 lipca 2012 Kategoria Okolice

Jested

Bogatynia - Opolno Zdrój - Uhelna - Vaclavice - Bily Kostel - Chrastava - Krystofovo Udoli - Jested - Plane pod Jestedem - nad Hlubokou - u Lomu - Liberec ul. Hrabeci, Jestedska, rowerówka 14 - Machnin - Straz nad Nisou, ul. Katerinska - Liberec ul. Hejnicka - Mnisek - Filipov - Albrechtice - Detrichov - Hermanice - Markocice - Bogatynia

Sobota, 21 lipca 2012 Kategoria TMZB

Skalne miasto Sloup v Czechach

Na rzucone w piątkowe popołudnie hasło odpowiada kilka osób. W sobotę w miejscu zbiórki stawia się 6-cio osobowa grupa. Startujemy o 7:30 przy sprzyjającej pogodzie. W planie mamy dotarcie do skalnego miasta Sloup. Jedziemy przez Opolno Zdrój, a następnie leśnym, błotnistym szlakiem docieramy do czeskiej Uhelny. Mijamy Vaclavice i jedziemy obok Zamku Grabstein do Chotyne, by zaraz wspinać się do miejscowości Dolni Sucha. Ze szczytu rozpościera się piękna panorama okolicy z zamkiem Grabstejn i Elektrownią Turów w tle. Stąd jedziemy w stronę drogi do Rynoltic i Lvova. Po lewej stronie, na górze, widać Zamek Lemberk. Mijamy z boku Jablonne v Podjestedi. Po kilku kilometrach skręcamy do Kunratic u Cvikova i dalej jedziemy do Lindavy (znajduje się tu huta szkła "Ajeto"). Tuż za hutą naszym oczom ukazuje się niecodzienny obrazek - mija nas cyklista na bicyklu! Niestety, nikt z nas nie ma pod ręką aparatu żeby cyknąć fotkę "koledze po fachu" :(
Wreszcie docieramy do celu podróży, czyli miejscowości Sloup v Cechach - mapa miejscowości. Niebieskim szlakiem jedziemy w stronę Jaskini Samuela. Na szczycie góry nad jaskinią znajdują się tarasy z widokiem na okolicę. Następnie udajemy się zwiedzić "Skalni Hrad" (wstęp 60 KC). Na samotnie stojącym, 33 metrowej wysokości, skalisku stała niegdyś średniowieczna twierdza. Ta została w XVIII wieku przebudowana na pustelnię i miejsce pielgrzymek. Dziś zamek tworzy urokliwy dwupiętrowy kompleks skalnych sal i korytarzy z tarasami widokowymi, kaplicą, kościołem, sklepieniem krzyżowo-żebrowym i pustelnią. Z tarasów podziwiamy panoramę okolicy. Wokół są jeszcze inne miejsca warte zwiedzenia, ale przed nami jeszcze dość długa droga powrotna.
W miejscowości Svojkov, odbijamy w lewo, by obejrzeć Modlivy Dul. Kapliczkę z łukami gotyckimi w 1836 roku wyciosał w piaskowcu rzeźbiarz Antoni Wagner ze Sloupu. Mijamy Svitave i po chwili wyłania się przed nami jaskinia, skręcamy w boczną dróżkę i oglądamy kolejne jaskinie nazwane "puste kostely". Wjeżdżamy do Moto-restauracji "Pekelné doly". Tak naprawdę jest to wielka jaskinia, w której wytyczone są drogi po których można jeździć motocyklami. We wnękach ustawione są stoły, a w niektórych leżą materace przygotowane dla przyjeżdżających tu na zlot motocyklistów. Droga do wsi Velenice wiedzie obok pięknych form skalnych. Do jednej ze skał, ktoś domurował sobie dom. Mijamy Velenice i Brniste, docieramy do Velky Valtinov, gdzie oglądamy kościół sv. Jana Nepomuckého. Dalej jedziemy w stronę Jablonne v Podjestedi i kierujemy się do rynku, gdzie dominuje barokowa kolumna morowa z 1686 roku - grupa rzeźbiarska z Chrystusem i trzynastoma świętymi. Podziwiamy też m.in. Bazylikę św. Wawrzyńca i św. Zdzisławy. Z Jablonne, postraszeni burzowymi chmurami, szybko jedziemy w stronę Petrovic i niemieckiego Lückendorf i Hartau. Stąd przez Hradek i Oldrichov do Kopaczowa, dalej przez Opolno Zdrój docieramy do Bogatyni. Na licznikach mamy prawie 100 km. Około 18:30 rozstajemy się w doskonałych nastrojach i czekamy na kolejne rowerowe wyjazdy.

Zdjęcia na stronie www.tmzb.eu

Poniżej przebieg trasy:
Bogatynia - Opolno Zdrój - Uhelna - Vaclavice - Grabstein - Chotyne - Dolni Sucha - Rynoltice - Lvova - Kunratice u Cvikova - Lindava - Sloup v Cechach - Svojkov - Svitava - Velenice - Brniste - Velky Valtinov - Jablonne v Podjestedi - Petrovice - Luckendorf - Hartau - Hradek - Oldrichov - Kopaczów - Opolno Zdrój - Bogatynia

Sobota, 14 lipca 2012 Kategoria TMZB

Lwówek Śląski - agatowe lato

Program i opis imprezy na stronie Lwóweckie Lato Agatowe

Poniżej przebieg trasy:
Bogatynia BOK - Markocice - Hermanice - Detrichov - Vetrov - Raspenava - główna (Frydlant-N. Mesto) - Hajniste - Nove Mesto - Czerniawa Zdrój - Orłowice - Krobica - Kamień - Mirsk - Proszówka - Radoniów - Lubomierz - Pławna Grn. Dln.- Mojesz - Lwówek Śl. - Płóczki Dln. - Gradówek - Gryfów Śl. - Wieża - Złoty Potok - Giebułtów - Jindrichovice - Horni Rasnice - Dolni Rasnice - główna (Frydlant-N. Mesto) - Raspenava - Vetrov - Detrichov - Hermanice - Markocice - Bogatynia

Niedziela, 1 lipca 2012 Kategoria TMZB

Wzdłuż południowej granicy Polski cz. II - dzień 9/9

Dzień 8 (Sobota) Odpoczywamy w Karpaczu. Wycieczka na Śnieżkę i znów basen (Gołębiewski).

Dzień 9
Karpacz - Miłków - Sosnówka - Podgórzyn - Zachełmie - Sobieszów - Piechowice - Kromnów - Stara Kamienica - Nowa Kamienica - Krobica - Orłowice - Czerniawa Zdrój - Nove Mesto - Ludvikov - Raspenava - Vetrov - Detrichov - Hermanice - Markocice - Bogatynia UMiG i powrót do domu

Łączny dystans pokonany rowerem: 556,24 km

Relacje z wyjazdu znajdują się na stronie www.tmzb.eu: z trasy i podsumowanie