Sobota, 10 maja 2014 Kategoria Okolice

Izery

Dziś wyjazd w Izery. Jest słonecznie, ale trochę chłodno. Jedziemy przez Markocice, Heřmanice, Detřichov, Vetrov i Raspenavę do knajpki Hausmanka. Niestety jeszcze jest zamknięta, więc bez przystanku przez las kierujemy się do Ferdinandova, skręcamy na zielony szlak prowadzący w góry. Robi się stromo. Stoi nawet znak informujący, że na odcinku 2 km przewyższenie wynosi 16%.

W końcu docieramy na szczyt - Hřebinek (835 m npm).

Tu zatrzymujemy się na kawę i kolač. Po krótkim odpoczynku ruszamy dalej...
Nova Louká i šámalova chata...

Blatny Rybnik...

Kristianov, Rozmezi (1000 m npm), Čihadla, na Kneipe...

Tu krótkie spojrzenie na najwyższczy szczyt gór Izerskich - Izerę.

Po kolejnych paru kilometrach dojeżdżamy do skrzyżowania U Studanky. Skręcamy w lewo i jedziemy w stronę Chaty Smedava. W chacie tłumy turystów, więc nie tracąc czasu wracamy kilkadziesiąt metrów do skrzyżowania i skręcamy na czerwony szlak, po chwili na następnym skrzyżowaniu szlak „rozdwaja się” - w lewo i prosto jest czerwony. My skręcamy w lewo i trzmając się trasy rowerowej nr 3018 docieramy na rozdroże Tišina (880 m npm). Jedziemy dalej trasą rowerową. U Červeneho Buku skręcamy w prawo, jedziemy powoli w dół, by nie przegapić skrętu w lewo w kierunku źródełka Kyselka...

Następnie docieramy do rozdroża U Spalene Hospody (jeden z punktów startowych Singl Treka pod Smrkem). Stąd przez Nove Mesto, Ludvikov i Prebytek udajemy się do Lazni Libverda, a dalej przez Hejnice, Raspenavę, Vetrov, Detřichov i Heřmanice jedziemy do Markocic.