Niedziela, 31 maja 2015 Kategoria Okolice, TMZB

Obercunnersdorf

31 maja 2015 to dzień otwarty domów przysłupowych. W Bogatyni mamy wiele takich domów, które widzimy na co dzień, ale TMZB zaplanowało wycieczkę rowerową, której celem jest dotarcie do Obercunnersdorf, a po drodze obejrzenie jak takie domy funkcjonują u sąsiadów za Nysą.
Sztuczne jezioro utworzone w wyrobisku po kopalni w Olbersdorf.

Docieramy do Obercunnersdorf

zasłużona przerwa na kawę na podwórku za domem (oczywiście przysłupowym)

W Obercunnersdorf jest wiele domów przysłupowych, a z okazji dni otwartych kilka można obejrzeć od środka

wiatrak...

i jeden z wielu domków w Oderwitz

W drodze powrotnej mijamy kolejne jeziorko pokopalniane - Kristyna w Hradku.

W lesie za Uhelną rozdzielamy się na dwie grupy. Jedni przekraczają granicę i przez Opolno wracają do Bogatyni, a my wzdłuż granicy udajemy się w kierunku Jasnej Góry.
Droga (a w zasadzie ścieżka) nie jest za bardzo uczęszczana, miejscami jest zarośnięta krzakami, a do tego trafia się kilka stromych odcinków, więc mamy trochę spaceru. Jak się okazuje nie jesteśmy na niej sami, mijamy parę Niemców jadących w przeciwnym kierunku, a za chwilę Czechów, którzy próbowali przejechać tą trasę samochodem (oczywiście utknęli tak, że nie wiedzieli jak się wydostać z powrotem). W końcu docieramy do Jasnej Góry, skąd już asfaltem jedziemy do Bogatyni.

Bogatynia - Opolno Zdrój - Kopaczów - Hradek n. Nisou - Hartau - jez. Olbersdorf - Zittau - Oderwitz - Ninive - Ruppersdorf - Obercunnersdorf - Ruppersdorf - Ninive - Oderwitz - Zittau - Hartau - Kristyna - Hradek - Chotyne - Grabstejn - Vaclavice - Uhelna - lasem