Sobota, 30 maja 2015 Kategoria Okolice

Świeradów Zdrój

Od rana na niebie wiszą ciemne burzowe chmury, a my wyjeżdżamy do Świeradowa Zdroju...
Po drodze krótka wizyta w centrum singl trek pod smrkem i powrót zielonym szlakiem do asfaltu.

Jeden z kraników z radonową wodą zdrojową na deptaku w Świeradowie.
Widzieliśmy jeszcze dwa podobne - jakby nimi nie kręcić woda i tak tylko powoli kapie, ale żeby nałapać do kubka czy małej butelki wystarczy.

Dom Zdrojowy

W Czerniawie skręcamy do Pobiednej i jedziemy w kierunku Leśnej.
Mury wokół barokowego kościoła Najświętszego Serca Pana Jezusa (XVII w.)
i kilka zdjęć z wnętrza

brama przed kościołem

a to ruiny zamku w Świeciu.

Sztolnie z okresu II wojny światowej niedaleko Leśnej

Krakonosza można znaleźć w sklepie przy przejściu granicznym Miłoszów - Srbska.

Mimo pochmurnej pogody miejscami spadło tylko kilka kropli deszczu, a chwilami zza chmur wyglądało słońce:)

Trasa: Bogatynia - Markocice - Hermanice - Detrichov - Vetrov - Frydlant zamek - rowerówką do głównej - Hajniste - Nove Mesto - Czerniawa Zdrój - Orłowice - Świeradów Zdrój - dolna stacja kolei gondolowej - za kolejką w lewo szlakiem ER2 - Czerniawa Zdrój - Pobiedna - Świecie - Leśna - Miłoszów - Srbska - Horni Rasnice - u spalenky - Bulovka - Arnoltice - żółtym szlakiem do Poustki - Predlance - Visnova - Viska - Kunratice - Hermanice - Markocice - Bogatynia