Wtorek, 31 stycznia 2012 Kategoria Cyklotramp, Fuerteventura

Wyspy kanaryjskie dzień 3

Dzień 3: Antigua, Betancuria, Pajara
Drugi etap prowadzi głównie drogami asfaltowymi. Zdobywamy najwyższe przełęcze wyspy, nagrodą jest wspaniały widok obejmujący niemal całą wyspę wraz z sąsiednią Lanzarotą, a przy dobrej pogodzie nawet Teneryfą. Odwiedzamy też dawną stolicę wyspy Betacuarię, to bezsprzecznie najpiękniejsza miejscowość na wyspie. Bielone domy pochodzące z XVI - XVII wieku kontrastują tu z zielenią gajów palmowych i drzew cytrusowych. W centrum góruje Katedra Iglesia de Santa Maria z XVII wieku. Stąd zjazd najbardziej zieloną doliną wyspy - Vega de Rio Palmas, podjazd i kolejny zjazd do Pajara, które wita gości schludne jak spod igły, mieniące się kolorowymi kwiatami kontrastującymi z ponurymi brązami centralnej części wyspy.

Caleta de Fuste - w lewo na FV2 - na kolejnym rondzie w lewo na ul. Lugar Diseminado Llanos Del Dinero - FV413 - w Antigua na FV416 - potem w lewo na FV30 - na górze zjazd w lewo na taras widokowy Mirador de Morro Velosa i powrót na FV30 - Betancuria - spacer po mieście - Vega de Rio Palmas - Pajara - w lewo FV30 - w Tuineje w lewo na FV20 i zaraz w prawo na ul. Lugar Teguerey - dalej szutrem do FV50 - skręt na FV2 - Caleta de Fuste