Poniedziałek, 10 listopada 2014 Kategoria Okolice, pieszo

Śnieżka

Korzystając z długoweekendowego wolnego dnia wybieramy się pieszo na Śnieżkę. Pogoda zapowiada się wyśmienita na wędrówkę. Wyruszamy z parkingu przy Łomnickim rozdrożu. Krzyżują się tutaj szlaki czarny, czerwony, zielony i żółty. My wybieramy zielony i idziemy w kieruku Polany, a następnie Słonecznika.

widok na Polanę

i na Śnieżkę

Słonecznik

Stąd idziemy czerwonym szlakiem...

w dole Samotnia i Strzecha Akademicka

... docieramy na Równię pod Śnieżką, skręcamy w prawo i po ok. kilometrze zatrzymujemy się w czeskim schronisku Luční Bouda.

Mają tu swoje lokalne piwo PAROHÁČ. Według informacji znalezionej w karcie menu Minibrowar na Luční Boude jest najwyżej położonym browarem w środkowej Europie. Leży na wysokości 1410 mnpm. Do wyrobu piwa używana jest woda ze źródła Bílého Labe. Ja próbuję piwo ciemne special, do tego jako "zakąskę" rogalik (na zdjęciu widać jaki malutki - ma chyba z pół matra).

Po takim posiłku możemy już wspinać się na Śnieżkę. Niebieskim szlakiem wracamy na polską stronę.

Od Domu Śląskiego czerwonym/czarnym szlakiem wchodzimy na szczyt, a po drodze takie widoki

W schronisku na Śnieżce ceny takie, że od razu odechciewa się jeść i pić... np. piwo 10zł, kieliszek malinówki 14 zł, gofr z cukrem 6 zł.

Wracamy do Domu Śląskiego...

...i czerwonym szlakiem udajemy się w drogę powrotną.

Po drodze zatrzymujemy się w schronisku Nad Łomniczką. Powoli robi się ciemno, a w schronisku nie ma prądu tylko świeczka przy ladzie...

Zamawiamy herbatę z sokiem malinowym, chwilę odpoczywamy i ruszamy w kierunku parkingu.