Sobota, 12 lipca 2014 Kategoria Okolice, TMZB

Lwóweckie Lato Agatowe 2014

Lwóweckie Lato Agatowe (święto poszukiwaczy skarbów Ziemi) to impreza plenerowa, której głównym elementem jest międzynarodowa giełda minerałów uważana za największą mineralogiczną imprezę w Polsce.
Więcej informacji o imprezie na stronie www.lla.lwowekslaski.pl
Poniżej kilka zdjęć z wyjazdu.
Domki w Jindrichovicach

Przed ratuszem w Lwówku Śląskim

jeden z agatów na wystawie w ratuszu

Na targu dostępne są różne pamiątki: wisiorki, bransoletki, kolczyki - wszystko zdobione kamieniami, jak też same kamienie...

agaty przed przecięciem

jest też lwóweckie piwo i swojskie wyroby spożywcze - chleb, mięso, pierogi...

Pora wracać. Odprowadzimy kawałek znajomych z Jeleniej Góry

W drodze powrotnej mijamy kilka miejsc godnych odwiedzenia podczas wycieczek rowerowych m. in.
Zamek Śląskich Legend i Arkę Noego w Pławnej,

Muzeum Kargula i Pawlaka w Lubomierzu...

w przerwie lwóweckie piwo w Lubomierzu....

Kopalnia św. Jana i sztolnia Leopold w Krobicy

Trasa: Bogatynia SP3 - Kunratice - Frydlant - Dolni Rasnice - Horni Rasnice - Jindrichovice - Giebułtów - Złoty Potok - Wieża - Gryfów Śl. - Gradówek - Płóczki Dln. - Lwówek Śl. - Mojesz - Pławna Dln., Grn. - Lubomierz - Radoniów - Proszówka - Mirsk - Kamień - Krobica i sztolnia - Orłowice - Czerniawa Zdrój - Nove Mesto - Ludvikov - Raspenava - Vetrov - Detrichov - Hermanice - Markocice - Bogatynia