Sobota, 7 czerwca 2014 Kategoria Okolice

Pramen Nisy

Dziś wyjazd, którego celem jest Pramen Nisy. Po drodze mijamy też kilka miejsc z wieżami widokowymi - jedne widać tylko z daleka, inne oglądamy z bliska.
 Stráž nad Nisou, a w dali widok na Ještěd (1012 mnpm) - może to nie wieża widokowa, ale ze szczytu góry widoki też są warte uwagi.

Milíře Rádlo...

... i wieża widokowa - Rozhledna na Císařském kameni (637 mnpm).

Na czterech tablicach umieszczono opisy z nazwami miejsc godnych uwagi widocznych z wieży,

a obok  Císařský kámen

Niedaleko spotykamy znajomego wracającego z wieży widokowej Kopanina.

Do celu, czyli źródła Nysy pozostało 3 km, ale niedaleko mamy kolejną wieżę widokową...

Černá Studnice (869 mnpm)

Krótka przerwa z Krakonošem.

W końcu docieramy do źródła Nysy. Jest to jednocześnie punkt wypadowy międzynarodowej trasy rowerowej Odra-Nysa, liczącego 591km.

W drodze powrotnej znów mamy widok na  Ještěd

A my odwiedzamy kolejną wieżę widokową - Rozhledna Královka (859 mnpm)

Nová louka i Šámalova chata

W kiosku na Hřebínku zatrzymujemy się na borůvkový koláč

widok na Raspenave

Przejechana trasa: Bogatynia - Markocice - Hermanice - Albrechtice - Mnisek - row. 3006 - Krasna Studanka - Straż n. N. - row. 14A/14 - Pilinkov - Minkovice - row. 3036 - Dlouhy Most - row. 3038/3028A - Milire - Cisarsky kamen - Radlo - Rychnov - D. Dobra Voda - Dobra Voda - D. Cerna Studnice - w lewo w strone C. Studnice - C. Studnice - Smrżovka - Nova Ves - Pramen Nisy - Lucany - Karlov - row. 3020/3023 - Hrabetice - Kralovka - Nova Louka - Hrebinek - Ferdinandov - Pension Huberta - Raspenava - Vetrov - Detrichov - Hermanice - Markocice - Bogatynia