Środa, 26 marca 2014 Kategoria Maroko, Cyklotramp

Maroko: As Sawira

Rano busem udajemy się do As Sawiry. To niezwykle malownicza twierdza wzniesiona przez Portugalczyków. Doskonale zachowane mury obronne nadają miastu nieco mroczny, tajemniczy charakter. Tuż za murami odsłania się przed nami bielusieńkie miasto, ożywione intensywnym błękitem drzwi i okien. Marokańczycy ubrani w tradycyjne dżelady, prezentują się na tym tle wyjątkowo malowniczo. W As Sawirze mieszkał przez kilka lat Jimmy Hendrix, dzięki czemu miasteczko było niegdyś mekką hipisów. Dzieci-kwiaty ściągały tu z całego świata.

widok z murów obronnych na ocean

wszędobylskie koty - pełno ich było na całej naszej trasie, ale w As Sawirze chyba najwięcej

udajemy się na spacer do portu

a po spacerze zamawiamy na targu świeże ryby,

... które zostają nam od razu przyrządzone na obiad

w drodze powrotnej do hostelu dalej idziemy przez targ, gdzie można kupić różne przyprawy, zioła, olejki, czy naturalne farby

bar w hostelu

wieczorem wybieramy się nad ocean w oczekiwaniu na zachód słońca

zachód słońca w porcie, który sfotografowała Iza wygląda jak malowany obraz

na kolację tadżin z ryżem